"هایدگر، هنر و پست مدرنیته" منتشر شد

آرای هایدگر فیلسوف آلمانی در قالب کتابی با عنوان "هایدگر، هنر و پست مدرنیته" توسط ایان تامسون مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب به بررسی نسبت آرای هایدگر با هنر و مکتب پست مدرنیسم می‌پردازد و تفسیر و قرائتی جدید از فلسفه متأخر هایدگر ارائه می‌دهد. هایدگر معتقد است که هنر می‌تواند راهنمای انسان باشد. این راهنمایی می‌تواند فراسوی هستی شناسی نهیلیستی عصر مدرن باشد.

این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که پست مدرنیسم چه معنایی برای هایدگر داشته است. باید توجه داشت که هایدگر از بزرگترین فیلسوفان ناقد و مخالف مدرنیته است.

این کتاب به درک عمیقتر ما از آرای هایدگر درباره پست مدرنیسم و به ویژه آرای او درباره هنر عامه و فرهنگ عامه کمک می‌کند.

مارتین هایدگر (1976 - 1889) یکی از معروفترین فیلسوفان قرن بیستم بود که با شیوه‌ای نوین به تأمل درباره وجود پرداخت. از وی آثار بسیاری مشتمل بر نوشته‏ها، دروس، سخنرانیها، و یادداشتها منتشر شده است که بالغ بر 60 مجلد می‏شود. هستی و زمان، سرشت حقیقت، پرسش از تکنولوژی، نامه‌ای در باب اومانیسم، زمان و بودن و پایان فلسفه از جمله آثار او هستند.
فلسفه او بر دیدگاههای بسیاری از فلاسفه بعد از او اثر گذاشت. هایدگردر کتاب "هستی و زمان" که معروفترین اثر اوست به نقد تاریخ فلسفه غرب که به تعبیر او همان تاریخ متافیزیک است، پرداخته و در پی طرح افکندن هستی‌شناسی تازه‌ای است که خود آن را هستی‌شناسی بنیادین می‌خواند. از نظر او تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از هستی است.

این اثر با عنوان "هایدگر، هنر و پست مدرنیته" از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است. ایان تامسون نویسنده این کتاب استاد دانشگاه نیو مکزیکو است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر